titulní strana

o plemeni

galerie

odkazy

Hvozd - Taum baude                                                                                                            27.2.2011

Tentokrát to byl výlet na Hvozd, Sokol a Babiččin odpočinek - cca 11 km. Přibližovadlo lze nechat právě na rozcestí u Babiččina odpočinku - na cestě z Heřmanic do Krompachu. Už celkem chápu, proč zřídili dětský domov právě v Krompachu, děti před útěkem má odradit dlóóóuhá cesta hustým lesem, než dorazí někam do civilizace. Z rozcestí vede žlutá tz přímo na vrcholek Hvozdu, kde se dá i občerstvit za české i za oira. Na Německé straně je pak rozhledna. Po německé straně sejdeme dolů na hranice a odtud po červené tz na rozcestí Na šestce. My jsme si ještě odskočili na kopec Sokol, kde jsou opravdu poslední zbytky kamenů z hradu Falkenburk. V zimním období, kdy jsou stromy holé je celkem i výhled, v létě není vidět nic. Na informační cedulce pod kopcem stálo: zřícenina hradu Falkenburk (bez výhledu) :O) Po tomto neuvěřitelném zážitku ze zříceniny jsme se vrátili zpět na rozcestí Na šestce a dále se vydali po modré tz zpět k přibližovadlu.
Fotky na rajčeti.

Našli jsme Českou Bránu                                                                                                     20.2.2011

Po delší době jsme se vydali do zkoumání Lužických hor. Krásné slunečné odpoledne přímo vybízelo k výletu. Čím větší sluníčko, tím větší mráz, ale to nás nemohlo odradit :O). Jedenácti kilometrová procházka, krásným prostředím začíná na parkovišti u dětského hřiště v obci Dolní Sedlo. Po zelené tz na rozcestí pod Popovou skálou, dále po modré tz na Sedelský Špičák - Kohouťák - krásné výhledy, jako v nebi. Dále z kopce dolů došlo by se až na Kristýnu, ale my jsme se rozhodli navštívit ještě naše zahraniční přátele, tak jsme na dalším rozcestí přešli na Německou stranu. Kupodivu i v Německu byla cesta pěkná, šlo se po ní velmi dobře, vyplašili jsme srny dezertérky a navštívili místní rozhlednu Fuchskanzel. Dále do Německa jsme se neodvážili, neboť se rychle smrákalo a v GPSce nebyla nahrána mapa Německa :o(. Z vyhlídky naše kroky mířily nejkratší cestou zpět, tudíž po zelené a žluté tz na Českou bránu = úplně obyčejná, červenobílá, pruhovaná, železná závora. Dále neznačenou cestou, odkázáni na GPSku, zpět na rozcestí pod Popovkou.

Pokoření Luže                                                                                                                      19.9.2010

Poslední krásný víkend v září, tak si ho musíme pořádně užít a vyšlo to. Sobotu jsme ztvrdli jako pomocníčci na závodech o Liberecký pohár. Neděle byla zaslíbena pokoření nejvyšší hory lužických hor Luž. Auto jsme nechali zaparkované na parkovišti u chaty Luž. Výstup nahoru jsme volili z německé strany, tudíž po červené do Waltersdorfu, dále po modré a zelené až nahoru. Zpátky dolů k autu serpentýnami po červené značce. Byl to krátký, zato intenzivní prožitek. Výhledy jako z pána prstenů, zkrátka nádhera.
Pak jsme přejeli o pár kilometrů níže k "sirnému prameni". Neustále je co objevovat a něco čím se kochat. Tady jsme udělali okruh - po žluté a červené turistické značce na Milštejn, Stříbrnou studánku, ledovou jeskyni a přehradu Naději. Po neznačené cestě zpátky k autu. Výhledů tu již moc nebylo, je to pěkná procházka celkem obyčejným lesem, ale psi to celkem utahalo, takže mise byla splněna. Fotky na rajčeti.

Tolštejnské panství

V neděli třináctého června v 6.10 hod. na vlakovém nádraží v Liberci - tak zněly instrukce vedoucí zájezdu Ing. Lucie. Co se dělo? Honba za keškami a turistickými vizitkami.
A účastníci zájezdu? Ing. Lucie pan doktor Radoš Maruška a Martina Týna
Trasa cca 15 km. Plánovaná trasa: okruh z Jiřetína pod Jedlovou přes Křížovou horu, Jedlovou, Tolštejn a zpět do Jiřetína + zacházka na větrný mlýn Světlík. Vlak nás vyhodil v Horním Podluží. Světlík jsme zvládli hravě a došli do Jiřetína na náměstí. Tam někteří z nás v domnění, že jsme u konce zjistili, že je to teprve začátek a od teď to bude pořád do kopce :O). Od původní trasy jsme se trochu odchýlili, místo do Jiřetína jsme sešli na železniční stanici v Jedlové. Byla sranda, sem tam rvačka, ale jinak jsme si to všichni užili a děkujeme Ing. Lucii za pěkný výlet. Fotky na rajčeti.

Vraní skály a Havran

První květnový svátek vylákal mnoho lidí do přírody i do míst, kde obvykle nepotkáte nikoho, jen pár horolezců na skalách. Kde, že je to  pěkné místo? Horní Suchá na úpatí Lužických hor. Krátký okruh kolem této vesničky jsme spojily s hledáním "keší". Takže jinak maximálně hodinový okruh se protáhl na čtyři hodiny díky velmi přesnému přístroji PDA :O), který využíváme jako pomocníka při hledání pokladů. Nejvíc nám dala zabrat mystery keš na vyhlídce Havran u malebné vesničky Polesí. Foto od Ing. Lucie zde.

Sloup v Čechách

Krátký osmikilometrový okruh kolem obce Sloup v Čechách. Trasa začíná na parkovišti pod hradem. Po červené turistické značce, která vede přes lesní amfiteatr a několik vyhlídek na vrchol Slavíček. Slavíček je čedičový suk, na vrcholu je hřbítek čedičových skalek s rozpadem ve sloupce. Na rozcestí pod Slavíčkem se vydáme po zelené tur. značce k Záhořínské kapli. Od kaple po žluté značce zpět na parkoviště. Poslední úsek trasy vede po cestě mezi pastvinami pro koně, kde není možnost se skrýt do stínu. Fotky na rajčeti.

Jedlová

Šestnácti kilometrový okruh přes Jedlovou a Tolštejn. Trasa začíná na parkovišti ve Stožeckém sedle. Ze sedla se jde po žluté tur. značce směrem k železniční stanici Jedlová. Prvních 800 m vede podél velmi frekventované silnice Svor - Varnsdorf, pak značka uhybá doleva na lesní cestu. Na rozcestí u žel. stanice se vydáme po zelené značce až na rozcestí u Ranče. Dále po červené značce vedoucí pod vrcholem Jedlová, až na rozcestí se zelenou značkou. Po zelené se vrátíme zpět na rozcestí u Ranče a vydáme se po červené značce na zříceninu hradu Tolštejn a dále do vesničky Lesné, tam znovu přejdeme hlavní silnici na Varnsdorf a stoupáme do kopce na Čertovu pláň. Na rozcestí s modrou tur. značkou se vydáme zpět směrem na Stožecké sedlo, kolem Pěnkavčího vrchu a vyhlídky Pětikostelní kámen. Foto na rajčeti.

Bílé kameny

11 km dlouhý okruh Rynoltice - Jítrava - Horní Sedlo - Černá Louže - Rynoltice. Z Rynoltic po zelené tur. značce směrem na Jítravu, přes Bílé kameny na rozcestí pod Vysokou. Trasa vede podél hlavní silnice z Liberce do Nového Boru, takže pustit psa na volno je docela risk. Přírodní památku Bílé kameny tvoří pískovcové skály vymodelované do tvarů, díky kterým získala lidový název Sloní kameny. Na rozcestí pod Vysokou se napojíme na červenou tur. značku ve směru Kozí hřbety a Horní Sedlo. Z Horního Sedla pak už jen sejdeme po žluté značce zpět do Rynoltic. Od Bílých kamenů až do Černé Louže nás provází naučná stezka "Lužické a Žitavské hory". Foto na rajčeti.

Popova skála

16 km dlouhý okruh Petrovice - Dolní Sedlo - Polesí - Petrovice. Z Petrovic po červené tur. značce na Loupežnický vrch, dále kolem Tobiášovi borovice, kterou jsme nenašly. Na rozcestí u borovice se dáme po modré tur. značce na Popovu skálu. Při cestě na Popovu skálu je Skalní divadlo, Cukrová homole a Podkova, pojmenovaná podle pseudoškrapů ve tvaru podkov, údajně jsou to otisky čertova kopyta. V sedle pod Popovou skálou se dáme po zelené směr Dolní Sedlo, zde se napojíme opět na modrou tur. značku směr Krkavčí skála a Pekařův kříž. Tam se napojíme zase na zelenou vedoucí až do Polesí. V Polesí se vydáme po cestě zvané Hadovka, kde vede modrá tur. značka, ta nás dovede zpět do Petrovic. Foto na rajčeti.

Velký Vápenný

Okruh kolem přírodní rezervace Velký Vápenný. Z Jítravy po neznačené cestě se dostanete na červenou turistickou značku. Na rozcestí u Západní jeskyně po žluté tur. značce až na rozcestí Trávník. Odtud po zelené značce na rozcestí Buk republiky (kolem Jilmové studánky). Od buku po modré značce na rozcestí Pod Roimundem. Dále po žluté značce přes zříceninu hradu Roimund, ze které zbyla jen jedna obvodová zeď. Žlutá vás dovede k naučné ceduli o přírodní rezervaci Velký Vápený. Jedná se o jednu z největších krasových jeskyní v této oblasti, ale kvůli hnízdění netopýrů je nepřístupná. Foto na rajčeti.